Myynnin muotoilu
Myynnin muotoilua tarvitaan, kun arki on ajanut kehittämisen yli
Monissa yrityksissä myynnin mallit ja prosessit vanhenevat, kun tuote, tai palvelu kehittyy, tai toimialalla tapahtuu jokin muutos. Harvoin tätä muutosta huomataan riittävän ajoissa organisaation sisällä, kun arki ajaa kehittämisen yli. Lopulta myyntitulokset alkavat laskea. Usein myyntijohtajan helpoin vastaus on painaa kaasua, jonka lopputuloksena lisätään entisestään tätä vanhentunutta tekemistä.
Ajantasaiset myyntimallit varmistavat kasvun
Myynnin mallia tulee huoltaa ja ylläpitää jatkuvasti, jolloin voidaan varmistua sen ajantasaisuudesta ja myynnin notkahtaminen vältetään. Ulkopuolisen asiantuntijan auditointi ja sparraus on tarpeen säännöllisesti lähestulkoon jokaisessa yrityksessä.
Myyntimallin auditointi
Myyntimallin auditoinnissa selvitetään, onko myynnin tekeminen, mittarit, prosessit ja myyjien ja esimiesten kyvykkyydet ajan tasalla. Usein auditoinnin yhteydessä löydetään myös ideoita tuotteen, tai palvelun kehittämiseksi.
Palveluprosessi
1. Auditointi
2. Tulosten analysointi ja mahdollisten ongelmakohtien raportointi
3. Selkeä kuvaus keskeisimmistä kehitystarpeista ja tarvittaessa ehdotus myynnin muotoiluprojektista ja myyjien osaamisen kehittämisestä